Προγράμματα

Συναισθηματική Αγωγή Παιδιών – Εφήβων

Εργαστήρια συναισθηματικής αγωγής για παιδιά «Μαθαίνω τον εαυτό μου Ι, ΙΙ»

Ορισμένες ερωτήσεις και απορίες που προκύπτουν μέσα από τις ομάδες Συναισθηματικής Αγωγής, είναι οι εξής:

  • ποια είναι τα συναισθήματα;
  • υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
  • πως θα λύσω τις διαφορές μου με τους άλλους;
  • γιατί δεν μπορώ να σταματήσω το θυμό μου και ξεσπάω;
  • γιατί στενοχωριέμαι;
  • γιατί φοβάμαι και αγχώνομαι τόσο;

Τα εργαστήρια «Μαθαίνω τον εαυτό μου Ι, ΙΙ», βρίσκονται κάτω από το πρόγραμμα της συναισθηματικής αγωγής και αφορούν δύο ηλικιακές ομάδες παιδιών, 5-8 ετών και 9-12 ετών.

Μέσα από τα εργαστήρια, τα παιδιά έρχονται σε πρώτη επαφή με τα συναισθήματα, αναγνωρίζουν ποια είναι και γιατί είναι χρήσιμα, αρχίζουν να εκφράζουν τα θετικά και προοδευτικά διαχειρίζονται τα αρνητικά. Κατανοούμε μέσα από τη διαδικασία, το πόσο πολύτιμα είναι τα συναισθήματα για τη ζωή μας και πως μας βοηθούν να επικοινωνούμε εποικοδομητικά με τους άλλους.

Βασικοί άξονες του εργαστηρίου είναι ότι, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις συγκρούσεις που μπορεί να προκύψουν στο σχολείο, στο σπίτι ή αλλού, μαθαίνουν και αναπτύσσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και σταδιακά βελτιώνουν την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της συναισθηματικής αγωγής είναι ότι καλλιεργεί την αισιοδοξία και την ελπίδα στους ανθρώπους γιατί μαθαίνεται και μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία επιθυμεί. Τα παιδιά ωστόσο είναι πολύ πιο επιδεκτικά στην εκμάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Εργαστήρια συναισθηματικής αγωγής για εφήβους «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι»

Το εργαστήρι «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι», βρίσκεται  κάτω από το πρόγραμμα της συναισθηματικής αγωγής και απευθύνεται σε παιδιά Γυμνασίου.

Τα παιδιά αυτής της ηλικίας περνώντας το κατώφλι της εφηβείας, διαπραγματεύονται καθημερινά πολλές και διαφορετικές προσωπικές προκλήσεις.

Βιώνουν τις καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο από ότι στην παιδική τους ηλικία, οι σχέσεις τους με τους σημαντικούς άλλους βρίσκονται πολύ συχνά σε διαπραγμάτευση, αρχίζουν και αισθάνονται διάφορα συναισθήματα που δεν μπορούν να εξηγήσουν, ή ακόμη συγκρούονται, απομονώνονται, θυμώνουν ή ερωτεύονται.

Στο εργαστήρι «Μεγαλώνω και εξελίσσομαι» τα παιδιά με βάση τα συναισθήματα, διαπραγματεύονται τη νέα περίοδο της ζωής τους, την εφηβεία, μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις καταστάσεις που τους μπερδεύουν ή τους δυσκολεύουν, καλλιεργούν πιο υγιείς σχέσεις με τους άλλους και γενικότερα αποκτούν μια πιο υγιή και ισορροπημένη σχέση με τον εαυτό τους. Ορισμένες από τις βασικές ενότητες που επεξεργαζόμαστε στο εργαστήριο είναι: η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και επικοινωνίας, η διαχείριση συγκρούσεων, η αποτελεσματική αντιμετώπιση αγχογόνων καταστάσεων, η βελτίωση της αυτοεκτίμησης, κ.ά.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της συναισθηματικής αγωγής είναι ότι καλλιεργεί την αισιοδοξία και την ελπίδα στους ανθρώπους γιατί μαθαίνεται και μπορεί κανείς να εκπαιδευτεί σε όποια ηλικία επιθυμεί. Τα παιδιά και οι έφηβοι ωστόσο είναι πολύ πιο επιδεκτικά στην εκμάθηση και την απόκτηση δεξιοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Προτείνουμε...
Συμμετοχή σε συλλογικό έργο με τίτλο, “Νέες Τάσεις στην Γνωσιακή Συμπεριφορική θεραπεία”, από την Ελληνική Εταιρία Έρευνας της Συμπεριφοράς

Συμμετείχα στο συλλογικό έργο που πραγματοποιήθηκε από την Ελληνικής Εταιρίας Έρευνας της Συμπεριφοράς. 

Περισσότερα